فیلم آموزشی نرم افزار مدلسازی (Catia) کتیا - CATIA Tutor - Videos
وبلاگ علمی و تفریحی
جدیدترین نرم افزار ها , مطالب و مقاله های مهندسی
تبلیغات
درباره ما


حامد هاشمی ٍ با سلام این وبلاگ جهت ارتقاء دانش فنی مهندسی ایجاد شده است مطالب و مسائل متفرقه صرفآ جهت کاهش یکنواختی وبلاگ است هر مطلبی که فکر کردید در شآن این وبلاگ نیست گزارش دهید هر مطلبی که فکر میکنید به قوم یا قبیله ای بی احترامی شده گزارش دهید هر مطلبی که برخلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران است گزارش دهید با تشکر
ایمیل : hamedhashemiii@yahoo.com
نویسندگان
ساعت
اطلاعات

فیلم آموزشی نرم افزار مدلسازی (Catia) کتیا - CATIA Tutor - Videos



از امروز می خواهم در مورد نرم افزار های رشته ی مکانیک یک توضیح اجمالی بدهم و با نرم افزار catia شروع می کنم.

فیلم آموزشی نرم افزار مدلسازی (Catia) کتیا

CATIA Tutor - Videos

نقل قول:
 


نرم افزار مدلسازی Catia :

 

این نرم افزار از جمله نرم افزار های CAD/CAM/CAE می باشد که در هر یک از این موارد توانایی وقابلیت بسیاری را دارا می باشد ، بطوریکه در اروپا به عنوان یک درس کاربردی در گرایشهای کارشناسی ارشد مکانیک تدریس می شود .از جمله توانایی های قابل توجه این نرم افزار قدرت بالای آن درمدلسازی سطوح پیچیده و… میباشد. .همچنین این نرم افزارقابلیت ایجاد پروسه G-CODE برای ماشینهای C.N.C را نیز دارد و در حال حاضردر صنعت قالبسازی و خودروسازی این نرم افزار بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
 
نرم افزار CATIA یکی از قویترین نرم افزارهای طراحی،تولید و تحلیل به کمک کامپیوتر یا CAD/CAM/CAE در جهان است که هم اکنون بعنوان یکی از بهترین نرم افزارهای CAD/CAM/CAE در سطح جهانی بصورتی وسیع مورد استفاده قرار میگیرد . این نرم افزار دارای کاربردهای وسیعی است که در زیر به برخی از آنها اشاره میگردد:
1-محیط های مدل سازی (Solid Model) :
این قسمت که در زیر مجموعه ماژول Mechanical Design قرار دارد برای مدل کردن قطعات توپر (Solid) ومجموعه مونتاژی و طراحی قالب و طراحی مدل های ورقکاری (Sheetmetal)، نقشه کشی صنعتی ،تلرانس گذاری و ... استفاده میشود .
مدل سازی سطوح : این قسمت علاوه بر ساخت سطوح پیچیده قابلیت انجام مدلسازی روی ابر نقاط و فایلهای حاصل از اسکن سه بعدی را نیز دارا است .
2-محیط ماشینکاری :
پس از ساخت مدل به کمک قابلیتهای محیط ماشینکاری براحتی میتوان عملیات ماشینکاری مورد نیاز برای تهیه قطعه مدل شده از روی قطعه خام را تعریف کرده و هر مرحله از ماشینکاری را بصورت متحرک ( انیمیشن) مشاهده کنید .
3-محیط تحلیل المان محدود :
به کمک قابلیتهای این محیط میتوانید قطعات و مدلهای مونتاژی ساخته شده در این نرم افزار را تحلیل کرده و مواردی مانند تغییرشکل ،توزیع تنش و ... را در آنها بدست آورد .
4-طراحی و تحلیل مکانیزمها :
به کمک این قابلیت از نرم افزار Catia میتوانید پس از تعریف اتصالات بین اجزای مختلف مکانیزم ،حرکت مکانیزم را مشاهده کرده و آنرا تحلیل کنید .

یک کلیپ از محیط نرم افزار برای بیشتر آشنایی بیشتر:

CATIA Tutor - Videos

به حجم 49 مگابایت

در فرمت نمایشی flv

(4Shared)

Download


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 


موضوع : <-PostCategory->


نویسنده :حامد هاشمی در تاریخ سه شنبه 15 شهريور 1390برچسب:,